Головна
Дубровицька
міська рада
Міністерство освіти і
науки України
Департамент освіти і науки
Рівненської ОДА

Провідник по сайту  »   » » Сучасний урок математики в системі «Нової української школи»: проблеми, ідеї, практика реалізації

Сучасний урок математики в системі «Нової української школи»: проблеми, ідеї, практика реалізації

   «Не існує універсальних методів навчання, але існує унікальна можливість розумно скористатися сучасними інструментами для досягнення цілей та реалізації освітніх завдань». Під таким епіграфом 11 листопада 2021 року пройшла онлайн-зустріч територіального методичного об’єднання вчителів математики закладів загальної середньої освіти відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради з теми «Сучасний формат освіти – диджиталізація під час навчання математики».

   На засіданні розглянули нормативно-правове забезпечення освітнього процесу. Провели обговорення листа МОН від 22.09.2021 №1/9-482 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗЗСО у 2021-2022 навчальному році». Поставили за мету опрацювати рекомендовані модельні програми для 5-6 класів, за якими буде здійснюватися освітній процес у 5 класі уже з 1 вересня 2022 року. Керівник ТМО, Люлька Неля Іванівна, вчитель математики Орв`яницького ЗЗСО І-ІІІ ступенів, запропонувала перелік додатків та платформ, які можна використовувати на телефонах для реалізації освітніх завдань. Неля Іванівна, зокрема, під час свого виступу наголосила на тому, що стрімке розповсюдження смартфонів та планшетів поступово інтегрує в освітній процес практику BYOD і SMART, що потенціал таких технологій розкривається сповна, адже гаджети супроводжують сучасних дітей усюди та повсякчас, тому і використовуймо їх у освітніх цілях. Здобувачі освіти зацікавлюються, тому що можуть користуватися протягом уроків своїми девайсами, до яких звикли, та й, власне, сам процес навчання вносить новизну, виглядає сучаснішим і цікавим. Термін BYOD розшифровується як « bring your own device», або «принеси свій власний пристрій». Звичайно, щоб сконцентрувати увагу на предметі вчителям потрібно чітко продумати, які додатки використовувати. Наприклад, для цього ідеально підходять такі сервіси як Google,Classroom, LearnBoost, Socrative, Google Drive завдяки яким можна з легкістю організувати та контролювати навчальний процес, а також інтегрувати додаткові аудіо, відео та інші візуальні матеріали, які допоможуть полегшити сприйняття теми. Головне розуміти, як слушно зауважила Неля Іванівна, що навіть звичайна фотокамера на смартфоні може якісно доповнити результат виконання завдань, а робота «онлайн» дозволить швидко отримувати оброблені результати, проходити опитування, не витрачати час на роботу з методичними матеріалами та створювати свою базу потрібних закладок. Також важливим аспектом є масове забезпечення учнів електронними підручниками. Міністерство освіти здебільшого використовує класичний підхід – оцифровує наявні підручники, або створює нові у вигляді простих електронних книжок які можна безкоштовно завантажити з їхнього сайту. А от комерційні видавництва (Gutenbergz, Перун та Око) починають запроваджувати інтерактивні елементи в підручники, наприклад, відео, додаткові матеріали, посилання та 3D-моделі, роблячи навчання значно цікавішим.

   Безперечно виникне питання про коректність поводження учнів зі своїми девайсами. На цьому етапі – це буде питання майстерності вчителя зацікавити дитину своїм предметом, щоб не було потреби грати в ігри чи переписуватись з друзями в месенджерах під час уроку. Та й зрештою не йти методом заборон та залишатися поза часом, а навпаки стимулювати та перенаправляти інтерес підлітків в потрібне русло. І саме BYOD, підсумувала Люлька Н. І., підійде для цієї мети якнайкраще.

   Досвідом роботи з використання смартфонів під час уроку поділилася Бойко Жанна Михайлівна, вчитель математики Бережківської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Вона показала майстер клас по використанню додатка GeoGebra як на уроках алгебри, так і на уроках геометрії.

Літвін Ольга Миколаївна, вчитель математики та інформатики Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, поділилася досвідом з використання різних інтернет-ресурсів під час дистанційного навчання.

   Учасники засідання отримали досвід, матеріали та методичні рекомендації для використання у роботі.

 

Неля Люлька, керівник

територіального методичного об’єднання вчителів математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Переглядів: 3 387
Уважаемый пользователь! Вы используете устаревший браузер Internet Explorer 6.
Дальнейшее использование этого браузера влечет за собой высокий риск заражения Вашего компьютера вирусами.
Чтобы сделать пребывание в Интернете более удобным и безопасным, рекомендуем установить себе    Internet Explorer 9